Отновo за Nike: Какво е обратното на greenwash?

Greenwash или “зелено пране” е когато дадена фирма не е хич зелена, но пък в маркетинг и рекламата си претендира, че е. Обратното е все по-често срещано явление. Това е, когато дадена компания въвежда устойчиви практики, без да използва това за маркетинг, реклама или pr.

Чудесен пример за това са Nike (за втори път този месец в този блог). Например подметката на новия Air Jordan вече се прави от остатъци от производството, но този факт не присъства на опаковката. “Искаме да правим повече и да говорим по-малко“, казва пред Business Week Лори Вогел, която отговаря за зелените практики в Nike. Busines Week коментират, че този начин на мислене е резултат от една неуспешна еко-линия, Nike Considered, лансирана преди 4 години. След провала на линията, Nike не се отказват от това да подобряват начините си на работа, но се отказват от това да разчитат на тях, като средство за маркетинг.


Businessweek

Напоследък много компании отчитат, че устойчивите екологични бизнес практики не са само модерен маркетинг подход, а носят реална финансова стойност. Тежестта на екологични такси и въвеждането на глобална система за заплащане на въглеродните емисии, ще засилят тази тенденция. Редовно научаваме за нови бизнес лидери, които вече си дават сметка за тези предизвикателства и залагат на устойчиви практики.

___________

В едно бъдеще, в което глобалните тенденции водят към недостиг на вода, увеличена консумация на енергия и тежки поражения от промените в климата, Nike използва иновации и дизайн за да подпомогне създаването на един по-добър свят, като намаляваме екологичния си отпечатък, подкрепяме позитивни действия и законодателство срещу промените в климата и създаваме устойчиви продуктови иновации.” – Nike.com


Коментари

  1. Хех… Същите Найк, които плащат центове на работниците си по страните от третия свят. Да, яко е да си еко – щом намалява разходите и вдига профита от есплоатацията…

  2. Браво!! Само така. Nike- са хората! :))
    Недейте с лошото бе хора – радвайте се за добрите неща!

  3. Големите точно затова стъпват в третия свят, за да плащат по- малки заплати. Ако все пак даваха европейски заплати всичките министри в третия свят щяха да си подадат оставката за да работят за Nike и щеше да стане бедствие. Хубавите неща верно са за радване.

  4. По-добре за страните от третия свят! Все пак намаляват безработицата и хората не изсичат или подпалват тропически гори за насъщния си. Китай оплаква ли се???