Топ 5: електромобили, които (надяваме се) скоро ще се продават и у нас

Решихме да направим “Топ 5 на електрическите коли, които все още не можем да си купим в България”, но докато правехме списъка една от колите, Peugeot iOn, се продаде в три броя в София и за това сменихме заглавието на “Топ 5 електромобили, които (надяваме се) скоро ще се продават и у нас”. Заповядайте.

1. NISSAN LEAF

nissanleaf

Тип: 5 врати хечбек.
Мощност: 80 kW (110 к.с.)
Пробег: 169 км в градски условия
Зареждане на батерията: 8 часа (стандартно) или 30 минути до 80% (бързо на 500 волта)
Цена в ЕС: около 35,500 евро (без държавна субсидия и ДДС)
Продаван в България: не

Пионерът на масовите електромобили разработени като такива.
В Нисан са свършили своята работа и са направили практична кола, нищо че носът прилича на прахосмукачка. От един автофорум се оплакаха, че вградената GPS система все още показва бензиностанции а не контакти.

2. MITSUBISHI iMIEV/CITROEN C-ZERO/PEUGEOUT ION

mitsubishi

Тип: 5 врати хечбек.
Мощност: 47 kW (63 к.с.)
Пробег: 160 км (на тестова писта)
Зареждане на батерията: 6 часа (стандартно) или 30 минути до 80% (бързо на 400 волта)
Цена в България: около 35,000 евро (без държавна субсидия и ДДС)
Продаван в България: ДА (в инкарнацията Peugeot iOn)

Като обратна аналогия на „филмът, който бил руски” Пежо iOn е всъщност Ситроен C-Zero, който е всъщност Мицубиши iMIEV. Партньорството между трите марки, довело до този „франчайз” позволи на българските шофьори да опитат електромобил още през 2011 г. Оглеждайте се за iOn из София – има три, повече отколкото са зарядните станции.

3. RENAULT KANGOO ZE

kangoze
Тип: лекотоварен ван
Мощност: 44 kW (60 к.с.)
Пробег: 170 км (комбинирано)
Зареждане на батерията: 6-8 часа (стандартно)
Цена в ЕС: около 20,000 евро (без държавна субсидия и ДДС) плюс 72 евро без ДДС месечен лизинг.
Продаван в България: не

Бащата на електрическите баничарки.
Renault Kangoo ZE е насочен към фирмените клиенти, в ушите на които цената на електрическото зареждане от 1,5 евро звучи като музика. Рено предлагат оперативен лизинг за скъпата литиево-йонна батерия, която освобождава собственика от грижата какво ще прави когато тя се счупи или изхаби. Освобождава го и от 72 евро на месец под формата на лизингова вноска.

4. CHEVROLET VOLT/OPEL AMPERA

volt

Тип: 5 врати хечбек
Мощност: 111 kW (149 к.с.) електромотор и 55 kW (74 к.с.) бензинов генератор
Пробег: 56 км (само на ток) и 610 км (с бензиновия генератор)
Зареждане на батерията: 3 часа (240 волта)
Цена в ЕС: около 42,900 евро (без държавна субсидия и ДДС)
Продаван в България: не

Още един „франчайз” – и единственият хибриден автомобил в нашия Топ 5. Оставихме го защото той не е бензинова кола с електромотор, а електромобил с бензинов генератор, който зарежда батерията при дълги пътувания. Разбира се може да се кара и само на ток, но с ограничен пробег.

5. SMART ELECTRIC DRIVE 2012

smart

Тип: 3 врати хечбек
Мощност: 30 kW (40 к.с.)
Пробег: 135 км
Зареждане на батерията: 80% за 3 часа или 100% до 8 часа
Цена във Великобритания: 700 лири на месец (лизингът е единствена опция)
Продаван в България: не

Даймлер не бърза с масовото разпространение на своите електрически коли, които преминават серия от тестове по пътищата на ЕС и Америка от края на 2009 г. Колата все още гравитира на границата между напреднала концепция (подобно на БМВ ActiveE) и лимитирана серия допълваща бензиновия модел (като Рено Fluence ZE в Израел). Масовите доставки са обещани за началото 2012 г., но за да не стане някой гаф колите ще се предлагат само на лизинг.


Коментари

  1. Намерих си INVERTER 12V-INPUT 600V-OUTPUT и мисля до 31.05.2011г. на ул. Гечкенли №3 /до НДК/в София да инсталирам 3 контакта с монети за зареждане на електромобили на 500 v.

  2. Проблема на електромобилите е, че след 50000 км се скапва батерията, а нова батерия струва почти колкото нова кола… Дано новите модели са по-добри.