Bright Farms имат велика идея за свежа храна. Компанията директно отписва посредниците и предлага зеленчуци и подправки, които се отглеждат направо на място в супермаркета.
На фона на нарастващото търсене на местно произведена храна, идеята звучи съвсем логично, от това по-местно няма накъде. Компанията е основана от визионера Тед Каплоу, като резултат от демонстарционен проект за устойчиво градско земеделие и се занимава с консултантска дейност за развитие на парници на покривите на сгради.
Истинският й потенциал се разгръща едва след като Каплоу среща Пол Лайтфут. Последният измисля иновативния бизнес по модела на соларната индустрия, в която компаниите се задължавата предварително да изкупят произведеното количество енергия от инвестиралите в инсталацията на панелите. Така BrightFarms започват да се договарят с редица магазини и ситуацията си е печеливша за всички замесени – магазинът е спокоен, че винаги ще получи продукцията навреме и на договорената цена, компанията има средства напред, за да оперира спокойно и да се разраства, а потребителите се наслаждават на супер свежа храна. По този начин се избягва замърсяване от транспортирането на храната, а освен това хидропоничните парници използват много по-малко ресурси за отглеждането на своето съдържимо: до 25 пъти по-малко вода за доматите и 7 пъти по-малко за марулите. Оборудвани са и със соларни панели.
Засега ферми има в Мейкфилд, Пенсилвания, Канзас Сити, Бруклин, Сейнт Пол, Минеаполис, Оклахома Сити. Следват проекти в Чикаго, Вашингтон и Индианаполис.
Стъпката до това всеки уважаващ себе си супермаркет да се сдобие с парник на покрива е съвсееем малка.
–
Повече на BrightFarms