А през това време в Лондон започват да строят веломагистрала

В лондон се осъществяват около 540 000 велопътувания дневно. Фотограф: Джак Търстън
В лондон се осъществяват около 540 000 велопътувания дневно. Фотограф: Джак Търстън

Един от любимите ни кметове (е защо пък да нямаме любими кметове?!), Борис Джонсън обяви в края на миналата седмица могъщ план за превръщането на Лондон в рай за велосипедиста. Сега, ясно е, че много градове вече могат да претендират за тази титла (виж Копенхаген, Стокхолм, изобщо – почти цяла скандинавия, както и почти цяла Холандия), но ако замисълът успее, това ще бъде най-големият град в Европа с подобна инфраструктура.

8000 велосипеда са на разположение за наемане в 570 станции. Фотограф: Джак Търстън
8000 велосипеда са на разположение за наемане в 570 станции. Фотограф: Джак Търстън

А вероятността планът да успее се повишава, когато надникнем в папката с най-важното – бюджета. Той, в този случай възлиза на повече от 1,5 милиарда щатски долара. С помощта на тази крупна сума градската управа ще се заеме с изграждане от една страна на почти независими велоалеи в централните части на града, както и с изграждане на истинска самостоятелна веломагистрала, свързваща Източен и Западен Лондон.

повече на INHABITAT

One comment on “А през това време в Лондон започват да строят веломагистрала

  • Алекс , Direct link to comment

    Ами така е, докато Тиквата изсипа целия бюджет плюс еврофондове в строеж на магистрали които е неясно кой ще използва*, пътищата ни в градовете станаха още по-ужасни! Вече и с велосипед е трудно да се мине понеже дупките са толкова големи, че и тясната велосипедна гума трудно си намира няколко сантиметра нормална настилка, при това почистена. Защото ако не е, и има пръст или пясък навят в страни, вероятността от подхлъзване и падане е много голяма! Да не говорим за това как огромни локви се събират от дъждовната вода, пак отстрани на платното където се кара! Така че неволите за велосипедистите стават все по-големи!

    *Споменавам магистрали които е неясно кой ще използва, понеже е ясно че след няколко години, само 10ина процента заможни българи ще им се радват а колкото до бизнеса, той и досега се справяше добре с високопроходимите си джипове и тежкотоварникамиони, които даже доста допринасят за това пътищата да са в такова състояние!

Comments are closed.