“От вода и пак на вода с чиста енергия, която може да пречисти водата, въздуха, храната, въобще света.”
Зад понятието браунов газ стои личността на Юл Браун, родом Илия Вълков от Варна. В мрачните години след втората световна война Илия Вълков учи електротехника в политехниката в София, но е вкаран в лагера в Белене и след това в мината в Перник. Напуска нелегално България в посока Турция в началото на 50-те години на миналия век. Там обаче не го очаква по-добра съдба и е затворен за шпионаж. Освободен е с помощта на разузнавателните служби на САЩ и получава политическо убежище в Австралия, където приема името Юл Браун и започва своята изобретателска дейност.
Може би най-важното му откритие е брауновият газ, получен чрез електролиза на водата (онзи процес, който се осъществява непрекъснато в акумулаторите на автомобилите – разлаганe на водата на водород и кислород под влияниe на прeминаващ прeз нeя eлектрически ток), при която водородът и кислородът се разделят. Обикновено при съединяването на водород и кислород се получава взрив, но Юл Браун е открил метод, с който да ги съхранява безопасно. Когато такава смeс от водород и кислород гори, тя нe избухва навън, а имплодира навътрe и намалява обeма си.
Юл обяснява защо свързването на кислорода с водорода трябва да се направи чрез имплозия, а не чрез експлозия:
„По-добре буталото да се задвижва с имплозия, отколкото с експлозия. Експлозиите са унищожителни, а имплозиите са съзидателни. Това е и принципът на създаването на вселената.“
Брауновият газ, известен също като HHO постига температура на горене от 6 000 градуса по Целзий (температурата на повърхността на слънцето). Използва се в заваръчната техника, както и в автомобилната индустрия, където (засега) спомага за понижаване на разходите на гориво. Министерството на транспорта на САЩ признава брауновия газ (наричайки го водородна инжекция) като надежден метод за повишаване на пробега и намаляване на емисиите.
Редица фирми по света произвеждат генератори за браунов газ още от 1980-те години, а напоследък придобиват популярност системите за вграждане в автомобили.
Нищо чудно в бъдеще да се появи и автомобил, чието гориво да е… просто вода – основната идея в лабораторните разработки на Юл Браун.
За брауновия газ в България прави впечатление работата на изобретателя от Долни Богров – Мирчо Табаков, представеното през ноември месец 2012 г. изобретение на синдикалния лидер д-р Константин Тренчев и инж. Борислав Борисов, както и предлаганите от някои фирми системи за вграждане в автомобил.
–
Можете да научите повече на изложба посветена на живота и дейността на Илия Вълков – Юл Браун, от 19.12.2012 г. в Националния политехнически музей в София (ул. Опълченска 66).
Ако можехте само да проумеете колко сте зле …
Уви, и аз като преждепишещия (Jack Sparrow), мога само да поклатя многозначително глава, и да се помоля… по-скоро да ви помоля/ попитам:
Абе, хора, защо по дяволите, пишете за неща, от които нямате и бегла представа?
До кога ще copy+paste един и същи текст за „откривателя“ Юл Браун aka Илия Вълков, и „епохалното“ му откритие, нещото, наречено „Браун газ“, HHO, и на което без капка критично мислене приписвате свойства, които то не притежава? Толкова ли няма сред вас поне един, който да отбира от естествени науки (химия, физика), да ви консултира преди да пуснете подобен текст?
Ако все пак такъв дефицит на завършили гимназиалния курс на обучение с над 4.25 (специално за химия и физик- с над 5.00), то вземете отворете кой да е автомобилен форум на български език. Почти няма такъв, в който да не е дискутирана и темата за „Браун газ“-а, и в който АРГУМЕНТИРАНО и КРИТИЧНО да не са разгледани и съответно-оборени всички приписвани „чудни“ свойства на този газ.
В този пост единственото вярно са биографичните данни:
1. Сместта от водород и кислород е открита и използвана век и половина по-рано (електролиза, William Nicholson, 1800)
2. В акумулатора не протича елекролиза на вода до водород и кислород
3. Няма метод за безопасно съхраняване на стехиометрична смес от водород и кислород, водородът дори и чист е опасен за съхраняване, кислородът – също.
4. Имплозията е по-унищожителна за метални части. Металът в областта на ниско налягане еродира, напр. при витла, движещ се с голяма скорост.
5. При горене на водородно-кислородна смес се получава тампература от 2800 °C
6. Не се използа широко за заваряване, заради опаснотта от взрив, а най-често се ползва ацетилен. Питайте майсторите, които ви оправят колата.
7. Не намалява разходите за гориво, но може да излъже сензорите за отчитане на вредни емисии. Вж. Water-Powered Cars: Hydrogen Electrolyzer Mod Can’t Up MPGs, Mike Allen, August 7, 2008, Popularmechanics.com
пп. концентрирайте се върху филмчетата с патици и оставете инженерните науки за специалистите!
До Балъците Джек Спароу, Олег и Муминтроу
Уважаеми господа Балъци (чете се: Да Ви еба),
Една вярна мисъл няма в това, което болните Ви мозъци, кой знае как, са написали.
1. Джек е твърде лаконичен, за да не се изложи, но дори едно изречение с многоточие го издава. В същност твърдението му е необосновано въобще. В изречението липсва една запетая.
2. Брауновият газ притежава всички свойства, които Юл Браун установява и които се потвърждават и от други изследователи, защото са го правили, за да го потвърдят.
От гимназиалните учебници можем само да прочетем, че Гърмящият Газ е открит от
Майкъл Фарадей и да видим, че сместа избухва, когато първоначално водородът и кислородът са съхранени в два балона /или плика/ и след това водородът и кислородът се смесят чрез удар. В предпоследното изречение липсва още в началото думичката: има. Иначе то е безсмислено. След като човек е изпаднал до там, че да цитира автомобилни форуми, едва ли не водачи на моторни превозни средства, аз аргументирано твърдя, че този човек е Балък. Това твърдение се потвърждава и от редица фирми-производителки на този газ: Китайски, Италиански, Американски. Свойствата на този газ не са чудни, нито са оборени, защото са леко обясними от съвременна научна гледна точка. Обаче за това човек трябва да владее
квантова електродинамика, квантова теория на полето, вече широко известната молекулярна солитонна теория, както и да бъде много добър инженер, за да може да възпроизведе и да потвърди сто процентово тези свойства на газа.
3. В акумулаторите протича този процес, но той е слабо ефективен. За това Иван Чанков е поставил изречението в скоби. Стехиометричната смес от водород и кислород не се съхранява, а преминава през бълбукатор и директно след това се подава на гумената тръба след въздушния филтър на автомобила. Когато автомобилът не работи, не работи и Браун генераторът. Имплозията не е по-унищожителна за метални части, когато се смесва с определено количество въздух. В т.5 на „биографичните данни“ е допусната грешка – не се пише тампература, а температура. Само че за да напишете правилно тази мерна единица, трябва да знаете какво представлява тя. Никога не е ставало въпрос за смес от водород и кислород, а за Браун газ, за който е потвърдено, че развива 6000 градуса. Авторът постоянно забравя това. Има специален видео клип, в който лично Юл Браун изпарява /сублимира/ директно, без разтопяване, тънка волфрамова пръчка. Такъв опит е леко възпроизводим дори и в домашни условия на работа. Който се страхува от мечки да не ходи в гората. Понякога „избухва“, но не генераторът на Браунов газ, а бълбукаторът и то съвсем леко, ако е направен както трябва. Прави пук, да Ви еба. При това ако дюзата е направена прилично, което никак не е трудно, бълбукатора въобще никога не „избухва“ /не прави пук/. И този автор изпада до ниво майстори, както предният е изпаднал до ниво шофьори. Майк Алън да си гледа работата, защото той няма нито една публикация в сериозно и престижно научно списание.
Вече съществуват на практика японски разработки на коли, движещи се изцяло с Браун газ. И да се направи това не е особено трудно. Преглеждайте Интернет съобщенията и видео клиповете по-подробно.
Този път се концетрирах върху Вас, но да си призная патиците ми доставят по-голямо удоволствие.
Привет, да Ви еба. Друг път няма да Ви се удаде такова щастие.
С уважение /да се чете: да Ви еба/. Аз съм пичът Киро и имам публикации в сериозни научни списания. Искате ли още?
Кирчо,
само лека поправка- не ТИ имаш публикации в научни списания, а ЗА теб има публикации в научни спписания- по-конкретно в разни медицински такива, както и в списания, пишещи по проблеми на клиничната психиатрия. В този смисъл да, ЗА теб има доста изписано, за съжаление обаче, всички автори заключават- няма надежда за този пациент!
Айде сега- хапченцата, пижамката със зашитите отпред ръкави, и в леглото!
Ти пък кой си бе, Олег? Да не си някой Гъз от БАН или друго психиатрично заведение? Луд Педерас!