Грозният морков – на кого му пука, нали е в супата?

зеленчуци

В свят, в който милиони хора умират от глад, разхищението на храна е престъпление. Засега само морално, надяваме се в бъдеще да стане и юридическо. А да се изхвърля храна заради недостатъчно добър външен вид си е направо богохулство. Точно това се случва обаче с тонове напълно годни за ядене плодове и зеленчуци, преценени в категория „грозни“. Кампанията на Intermarch?, третата най-голяма верига супермаркети във Франция, цели да промени тази нездрава традиция. Те предлагат намаление на некрасивите представители на плодзеленчуковата общност – само в няколко обекта, само за няколко дни, но с прекрасна кампания.

Фотографът Patrice de Villiers е имал задачата да покаже абсурдността на това да се изхвърля храна заради естествените ? естетически качества. И го прави разкошно със серия плакати на кривички лимони, паладжани, моркови… Ето, вижте ги, регистрирани в най-добрия си аспект, хем грозновати, хем някак трогателни. Естествено, силните послания си вършат своята достойна работа също:

„Падналият лимон – от създателя на лимоните“lemon

„Противният портокал – от него се получава чудесен сок“orange

„Ужасяващият картоф – носител на титлата Мис Пюре 2014“potato

„Грозният морков – на кого му пука, нали е в супата?“carrot

„Обезобразеният патладжан – толкова е евтин, би могъл да бъде и още по-обезобразен“eggplant

Какво е положението у нас? Дали и в България се изхвърлят „грозни“ плодове и зеленчуци? И ако е така – дали скоро супермаркетите ще въведат подобна практика на неизхвърляне на непредставителната продукция?