Боян Рашев

Лектор „Екологични промени, които изискват промяна в бизнеса“ и „Зелени бизнес стратегии“, управляващ партньор в денкщат България

boyan.rashev@denkstatt.bg

Убеден съм, че мощта на бизнеса може да служи за създаването на печеливши решения на сегашни и бъдещи екологични предизвикателства.

През 1995 година имах възможността да прочета първото издание на “Състоянието на планетата”, публикувано на български език. Книгата отвори очите ми към екологичните проблеми и оказа влияние върху избора ми на висше образование, професионална реализация и философия на живот.

Притежавам обширни познания за глобалните екологични проблеми, придобити в 4 университета в 4 страни на 4 различни езика. От 2003 година насам работя за екологични НПО, консултантски фирми и международни проекти в областта на климатичните промени, управлението на защитени територии, остойностяването на екосистемни услуги, управлението на водите и финансирането на природозащитни дейности.

Създаването на d e n k s t a t t България бележи преломен момент в професионалната ми кариера, като ми дава възможност да прилагам моя личен подход към постигането на устойчиво развитие.

 

Какво включва лекцията „Екологични промени, които изискват промяна в бизнеса“?

  • Промени в климата
  • Енергия
  • Изчерпрване на ресурсите
  • Вода
  • Биоразнообразие и използване на земята
  • Химикали, токсични вещества и тежки метали
  • Замърсяване на въздуха
  • Управление на отпадъците
  • Океани и риболов
  • Обезлесяване
  • Всички тези проблеми създават възможности за решаването им. Кои са бизнесите, които първи се променят?

 

Какво включва лекцията „Зелени бизнес стратегии“?

  • Защо устойчивите решения са печеливша бизнес стратегия: нов НАЧИН НА МИСЛЕНЕ в компанията
  • ИЗМЕРВАНЕ и следене на данни от дейността и от живота на продуктите
  • Данните ще доведат до РЕДИЗАЙН на процесите и продуктите
  • Всичко това ще доведе до изграждане на КУЛТУРА за устойчивост в компанията (как да се изгради такава култура: високи цели, уреди за взимане на решения, ангажиране на всички нива, разказване на истории)
  • Намаляване на разходите: ефективност при използването на ресурси, намаляване на разходите за еко такси, глоби и данъци, ефективно управлението на процесите по целия жизнен цикъл на продукта
  • Контрол на риска: управление на рискове за бизнеса
  • Увеличаване на приходите: дизайн, продажби и маркетинг, нови ниши
  • Добавяне на неизмерима стойност: репутация и доверие в марката
  • Препятствия и причини за неуспех на бизнес стратегии за устойчивост

 

 

 

 

Leave a comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.