Лектор „Екологични промени, които изискват промяна в бизнеса“ и „Зелени бизнес стратегии“, управляващ партньор в денкщат България
boyan.rashev@denkstatt.bg
Убеден съм, че мощта на бизнеса може да служи за създаването на печеливши решения на сегашни и бъдещи екологични предизвикателства.
През 1995 година имах възможността да прочета първото издание на “Състоянието на планетата”, публикувано на български език. Книгата отвори очите ми към екологичните проблеми и оказа влияние върху избора ми на висше образование, професионална реализация и философия на живот.
Притежавам обширни познания за глобалните екологични проблеми, придобити в 4 университета в 4 страни на 4 различни езика. От 2003 година насам работя за екологични НПО, консултантски фирми и международни проекти в областта на климатичните промени, управлението на защитени територии, остойностяването на екосистемни услуги, управлението на водите и финансирането на природозащитни дейности.
Създаването на d e n k s t a t t България бележи преломен момент в професионалната ми кариера, като ми дава възможност да прилагам моя личен подход към постигането на устойчиво развитие.
Какво включва лекцията „Екологични промени, които изискват промяна в бизнеса“?
- Промени в климата
- Енергия
- Изчерпрване на ресурсите
- Вода
- Биоразнообразие и използване на земята
- Химикали, токсични вещества и тежки метали
- Замърсяване на въздуха
- Управление на отпадъците
- Океани и риболов
- Обезлесяване
- Всички тези проблеми създават възможности за решаването им. Кои са бизнесите, които първи се променят?
Какво включва лекцията „Зелени бизнес стратегии“?
- Защо устойчивите решения са печеливша бизнес стратегия: нов НАЧИН НА МИСЛЕНЕ в компанията
- ИЗМЕРВАНЕ и следене на данни от дейността и от живота на продуктите
- Данните ще доведат до РЕДИЗАЙН на процесите и продуктите
- Всичко това ще доведе до изграждане на КУЛТУРА за устойчивост в компанията (как да се изгради такава култура: високи цели, уреди за взимане на решения, ангажиране на всички нива, разказване на истории)
- Намаляване на разходите: ефективност при използването на ресурси, намаляване на разходите за еко такси, глоби и данъци, ефективно управлението на процесите по целия жизнен цикъл на продукта
- Контрол на риска: управление на рискове за бизнеса
- Увеличаване на приходите: дизайн, продажби и маркетинг, нови ниши
- Добавяне на неизмерима стойност: репутация и доверие в марката
- Препятствия и причини за неуспех на бизнес стратегии за устойчивост