43 мениджъри управленско ниво (виж списък позиции) от Каолин АД участваха в обучението на Горичка и denkstatt.
Защо Каолин избраха нашето обучение?
Минните компании априори се възприемат като негативен бизнес герой, който замърсява и разрушава природата. Ако отворите обаче уеб страницата на Каолин в секция ‘за нас’ ще видите изявление, което приятно ни изненада – Каолин обявяват техния стремеж от тук нататък да развиват бизнеса си с корпоративна, социална и екологична отговорност.
„За следващото десетилетие ние си поставяме една необичайна цел – превръщането на Каолин в “зелена” компания.”, Константин Ненов, Председател на Надзорния Съвет.
Никоя от компаниите в България, които са се насочили към развиване на своята отговорност към околната среда, досега не е поела подобен, ясно формулиран и директен ангажимент.
Както се вижда и от списъка с позиции, идеята на обучението е всички в ръководния екип на Каолин да участват в новата зелена визия на компанията и да са наясно защо има нужда от стъпки към по-голяма отговорност.
Фактът, който ни направи най-силно впечатление – с обучението Каолин не само търсеха потвърждение, че са на прав път. Te действително искаха да проверят дали зелената им стратегия, отразена в уеб сайта, отговаря адекватно на нивото им на ангажираност към околната среда.
Как премина обучението?
Получи се много активна и ползотворна дискусия. Кулминацията в презентацията набеляза добри практики по света от добивната индустрия. Оказа се, че едни от най-успешните проекти са свързани с партньорства със заинтересовани и неправителствени организации и добивните компании имат потенциала да създадат позитивен нет ефект върху биоразнообразието. (виж линк към избрани slides)
Мнението на Каолин за обучението:
Александър Прокопиев, Главен изпълнителен директор на Каолин АД:
„Днес повече от всякога има крещяща необходимост не само от лично позитивно отношение към околната среда, но и от корпоративно. Възможно е дори само няколко десетки гиганта в световен мащаб да преобърнат хода на бъдещето на планетата, стига да имат волята и желанието. С всеки изминал ден става все по-важно компаниите, независимо от мащабите си да поставят околната среда в центъра на вниманието си. За да пренаредим обаче приоритетите си и да предприемем конкретни мерки за устойчиво развитие, е необходимо корпоративно осъзнаване на сериозността на проблема. Затова са необходими обучения на еко-тематика, които за съжаление все още са рядкост в нашата действителност. Изключително сме доволни от работата с нашите партньори от denkstatt и Горичка, защото общата мисия винаги мотивира и обединява хората“.
Какво предстои?
Предложихме на Каолин да участват в следващата стъпка от нашето обучение – проект, и се надяваме скоро да можем да ви представим такъв.
Кои са Каолин?
Каолин АД е една от най-успешните български компании и най-големият производител на индустриални минерали в Югоизточна Европа. Групата на компанията включва 9 фирми, 34 рудника и 10 фабрики за преработка на индустриални минерали в България, Сърбия, Румъния и Украйна – каолини, кварцови пясъци, глини, вамот, варовици, фелдшпат и доломит. Клиенти на Каолин са всички големи производители на стъкло, подова, стенна и санитарна керамика и порцелан в региона, включително компании като Идеал Стандарт, Хан Аспарух, Шишеджам, Екзашибаши, Юла глас, Сейнт Гобен, Пликингтон и много други. За 2007 отчита 28% ръст в приходите си, на 56то място е в класацията на Капитал за най-големи работодатели в България с 1204 служители, a главният изпълнителен директор, Александър Прокопиев, е сред номинираните тази година за награда Топ Мениджър в конкурса на списание Мениджър. В момента Каолин са на финалната права за сертифициране по международния стандарт IS0 14001 за управление на околната среда.
избрани елементи от презентацията