Обединението прави силата – за партньорствата между бизнес и еколози

В България повечето еко неправителствени организации се занимават с природозащита и почти всички разчитат на финансиране от политически и дарителски институции, без да търсят нито широка гражданска подкрепа, нито бизнес партньорства.

В България повечето бизнеси отричат, че екологичните проблеми са част от работата им и единственото, което правят, е да спазват минималните изисквания на закона.

Бизнесът смята еко-организациите за наивни, а те пък смятат бизнесите за цинични.

Така партньорството между тези две групи изглежда трудно, почти невъзможно. И двете страни имат много силни предразсъдъци, не се познават и нямат опит да общуват. И досега просто няма реални партньорства, само конфронтация.

Има, обаче, две причини, заради които скоро ще сме свидетели на много такива партньорства:

  • и двете групи имат обща цел – да предлагат алтернативи и решения на актуалните проблеми,
  • и двете групи ще спечелят, ако работят заедно.

Това, което Глобул и WWF направиха за почистването на природните паркове, е една първа стъпка, прекрасна инициатива, но пиар партньорствата не са най-добрия пример. Спонсорството, което от Мтел предлагат на природозащитни проекти, също не е истинско партньорство.

Ето няколко много добри примера:

cocacola

Кои ще са първите истински бизнес-НПО партньорства в България?

05 comments on “Обединението прави силата – за партньорствата между бизнес и еколози

  • mapto , Direct link to comment

    Може би тези, които имат най гузна съвест…

  • K. , Direct link to comment

    В следващите 3-5 години не очаквам да има сериозни партньорства между бизнес и природозащитни организации в България, защото бизнесът все още гледа на тия неща само и единствено като на маркетингово средство, а не на репутация и т.н. Просто защото фирмената репутацията не означава нищо. Колко хора са си спрели сметките в ПИБ, защото стои зад ски зоната в Банско? Колко спряха да си купуват кренвирши „Бела“ след снимките с лова на бели мечки?

  • Оги Ковачев , Direct link to comment

    Не приемам партньорството между Кока Кола и каквато и да е друга кауза. Кока Кола-та е пълна с химия и има редица вредни въздействия, особено когато се прекали, но доста хора не се замислят върху това. Още по вредна е Лайт варианта, където има аспартам.

    Всеки знае за ножчето за бръснене, оставено в чаша кола.

  • Валя , Direct link to comment

    до Марто: не мисля, че гузната съвест е лошо нещо. Тя все пак говори за наличието на съвест и ясното осъзнаване, че си сгрешил и трябва да се поправиш. За разлика от безскрупулността, гузната съвест може да доведе след себе си положителни промени. Така че аз съм твърдо „ЗА“ гузната съвест!

  • стоян , Direct link to comment

    моето скромно мнение е, че статуквото не е характерно само за българия, а за целия регион на централна и източна европа, че и отвъд.
    в северна америка бита и душевността на народа намирам за различни откъдето и основа за подобни партньорства. не считам, че примерите са уместни. преди за пример имахме съветските произведения, сега отново искаме да изкопираме модел. моят въпрос е защо не си създадем собствен, какво ни липсва? защото нещо липсва и „демократизацията на обществото“ го пропусна.
    що се отнася до партньорство, то това което липсва там е преди всичко доверие. освен това нито едните нито другите се асоциират или идентифицират с тези, на които разчитат за икономическите си и идеологически успехи – хората наоколо. тук бизнеса все пак има трикове, с който успява, без да не необходимо твърде сериозно задълбочаване в проблематиката.

Comments are closed.