Wal-Mart са най-голямата верига супермаркети в света, с 300 милиарда долара годишен оборот. Хората, които пазаруват там очакват ниски цени. Скоро на табелките с ниските цени ще има и информация за въглеродния отпечатък на всички продукти, за използваната за създаването им вода, както и за замърсяването на въздуха.
Всички продукти ще бъде класирани според индекс за устойчивост, спрямо основните екологични данни, така както в момента се изписват хранителните стойности.
Wal-Mart работи с над 100 000 доставчика. За тях новината е, че „позеленяването“ на продуктите им вече е задължително. Мениджърите на компанията са дали ясен знак, че индексът ще има реални последици при работата им с доставчици.
Това решение ще има огромни последици върху бизнеса. И нали сме си говорили, че промяната няма от къде другаде да дойде, ако не от там. И ето, че нещата се случват. Нито новия климатичен закон в САЩ, нито всички пожелания на Г-8 няма да предизвикат такава промяна, каквато изискванията на най-голямата верига супермаркети в света. Така Wal-Mart поставят началото на екологичната прозрачност на масовия пазар и променят правилата на играта.
Дано да съм прав, дано да сте прави, това звучи като наистина огромен пробив. Всички ще се равнят по такъв мастодонт. Току виж ските не изчезнали като спорт!
WalMart е мастодонт, обаче много време има докато стане зелен, да не говорим пък за fair … Хората които работят във „фабриките за пот“ на мастодонта ще позеленият ли? На мен ми намирисва на greenwash тази кампания и дано да не съм права.
Дори и greenwash да е, все пак е проблясък за това, как хората и компаниите се пробуждат в своята екологична осъзнатост. И опита е нещо !
Интересно – Tesco в UK рециклират голяма част от отпадъците си, според новината тук : http://www.greenbiz.com/news/2009/08/11/tesco-gets-rid-garbage-zero-waste-goes-landfill-uk