Не дразни жена си, измий колата и бъди ЕКОист

Днес попаднах на ето тази реклама:

ecoist

Бизнесът на ЕКО е продажба на изкопаеми горива, чието използване е една от основните причини за някои от най-тежките ЕКО проблеми (знаете ги). С кръщаването на марката, хората, които се занимават с представянето и са поставени пред труден избор:

  • или да работят така, все едно ЕКО няма друг смисъл, освен че е името на веригата бензиностанции и няма нищо общо с ЕКОлогия,
  • или пък да търсят да представят марката в зелена светлина, твърдение уж подкрепено от името на марката.

Аз бих избрал първия вариант. Колкото и еко-практики да внедрят в бизнеса си, бензиностанции ЕКО никога няма да са 100% чисти и устойчиви. Затова, всякакъв опит за позеленяване на бранда ще изглежда нечестен и няма да добавя грам позитивна стойност към марката.

В същото време ЕКО трябва да продължат да мислят за “защитата на околната среда, като за една постоянна отговорност” (цитат от уеб сайта им), защото околната среда не е само тема за посредствен пиар, а е далновидна бизнес стратегия за всяка компания, която иска да има работа и след време.

Ако наистина някой има проблем с жена си, затова, че не ходи достатъчно често на автомивка, нека я изпрати да проучи с какви химикали се мият колите и къде се изливат отпадните води. Нищо чудно да се окаже, че в София почти никъде няма автомивка, която да спазва елементарни ЕКО-норми.

Използвам случая да ви представя и любимата ми марка автомивки “Green wash” (намира се в Пикадили Парк във Варна):

image0056

10 comments on “Не дразни жена си, измий колата и бъди ЕКОист

  • Longanlon , Direct link to comment

    както се казва – еко-меко, нищо ново под слънцето, важно е капитализмът да се развива 🙂 дали автомивката ще си боядиса рекламата в зелено едва ли е от значение на природата, но нали поне зелените дрончета са спокойни и не бойкотират… 😉

  • Боян , Direct link to comment

    Хахахахаха – тази кампания на ЕКО върви от няколко седмици. Със сигурност в нея няма нищо зелено, а самото име на фирмата е просто гавра със зелената кауза.

  • Климентина , Direct link to comment

    Кратко и ясно – само така, Любо. Но снимката и името на автомивката направо конкурират статията ти – горките хора, ако знаят какво са си направили сами…

  • dorhen , Direct link to comment

    Мда… недалновидно малко са подходили бензиностанциите Еко.
    Но ти, Любо, кажи къде в София има такива автомивки – Варна ми е малко далечко… 🙂

  • Василена , Direct link to comment

    Във Варна има и пред Пикадили Център, не само Пикадили Парк. А какво всъщност им е зеленото на тези?

  • Анастас , Direct link to comment

    Мисля, че “любима” беше иронично – това просто е още една green-wash фирма.

  • Petar , Direct link to comment

    Ekologichnoto na tezi avtomivki e che ne polzvat voda a nqkakvi specialni amerikanski tehnologii.Cqlo lqto bqh vav varna i si mih kolata pri tqh, spravqt se dosta dobre.

  • Sasho , Direct link to comment

    Tova sa edni dosta nahodchivi momcheta ot Varna koito shte otvarqt tezi mivki i v Sofia i sa naistina zeleni avtomivki. Ne polzvat i kapka voda i efekta e porazitelen. Vijte im saita http://www.greenwash.bg

  • Ne kazvam! , Direct link to comment

    Ekologichnoto e ne samo che ne se izpolzva nikakva voda, no i preparatite sysydrjat biorazgradimi elementi.
    imat noi ceni dosta po-niski ot minalogodishnite. Vchera gi vidqh na Pikadili park i si mih kolata. Ostanah dosta dovolen ot momcetata/

Comments are closed.